tisdag 18 mars 2014

Bangkok

Igår kom vi till Bangkok, och shit det är en stökig stad men jag älskar den ändå! Vi bor i Sukhumvit precis vid Asok station på 32:a våningen. Så vi har en fantastisk utsikt över Bangkok och den galna trafiken! 
Självklart inledde vi kvällen igår med att äta på "Suda" vår favorit restaurang. Den ligger precis vid Asok station den med så det är riktigt passande. Beställde in den röda curryn och schize vilka smaker!! Helt gudomligt! Bästa jag någonsin haft och det kunde till och med pappa hålla med om, och då har han testat på några olika currys i sitt liv. Dock var den ganska stark, men jag kan stolt säga att jag klara av det. Man måste ju testa gränserna ;)

Ikväll blir det middag på vår 2:a favorit ställe. "Samsara" heter den om jag minns rätt och ligger precis vid floden. Och då menar jag verkligen precis vid floden! Förhoppningsvis hittar vi den, den är lite gömd nämligen hehe..
Idag har vi båda shoppat. Pappa teknik och haha snacka om att han är lätt att sälja till. Köpte nyligen ett par Bose hörlurar i new york, idag blev det Beats hörlurar istället ;) Själv har jag varit ganska sparsam med pengarna, har hittat mig en hatt bl.a. Så jag är också nöjd :)
Utsikten från vårat rum.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar